برگزاری دوره مهارتی دانش افزایی «بررسی آیین نامه ارتقا جدید و شیوه نامه اجرایی آن»

16 07 2017
کد خبر : 3267344
تعداد بازدید : 207
دوره مهارتی دانش افزایی «بررسی آیین نامه ارتقا جدید و شیوه نامه اجرایی آن» روز یکشنبه ۲۵ تیر، با حضور رؤسا، معاونان آموزشی و پژوهشی، مدیران تحصیلات تکمیلی، مسؤولان کمیته منتخب دانشکده ها، مدیران و معاونان گروه های آموزشی و اعضای کمیسیون های تخصصی گروه ها برگزار شد. در این نشست دکتر فرهاد شیرینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ابتدا در خصوص  آیین نامه جدید ارتقا، زمان ابلاغ آن و نگرانی های اعضای هیأت علمی در خصوص شیوه و زمان اجرای آیین نامه، توضیحاتی ارائه نمود و بر لزوم یکسان سازی اجرای آیین نامه جدید در دانشکده ها تأکید کرد. پس از آن دکتر عبدالحسین طاهری، مشاور رییس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت عتف، ابتدا در خصوص لزوم بازنگری آیین نامه ارتقا توضیحاتی را ارائه نمود و سپس چارچوب های آیین نامه جدید، موارد اصلاح شده و تغییرات عمده ای که در بخش پژوهش رخ داده است، به خصوص توجه ویژه به برنامه مصوب تحقیقاتی جهت دار اعضای هیأت علمی را تشریح کرد. سپس مهندس علیرضا حیدری، کارشناس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت عتف، مباحثی را در خصوص چگونگی تدوین آیین نامه جدید و نظر سنجی های انجام شده پیش از تدوین نهایی آن از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس، مطرح و در ادامه در خصوص کمیته های منتخب و اهمیت بررسی پرونده ها توسط کمیته های منتخب دانشکده ها و موارد چهارگانه آیین نامه ارتقا، توضیحاتی ارائه نمود. پس از توضیحات مهندس حیدری، بخش اول دوره به پایان رسید. در بخش دوم نیز حاضران به طرح پرسش های خود پرداختند. در ادامه دوره مذکور، جلسه ای با حضور دکتر طاهری ، دکتر شیرینی، مهندس حیدری و رؤسای کمیسیون های تخصصی ساعت ۱۴:۳۰ در محل دفتر معاونت آموزشی برگزار شد. در این جلسه ابتدا دکتر شیرینی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جلسه صبح، اعضای کمیسیون‌های تخصصی را معرفی و ضمن تشریح روند تعیین اعضای کمیسیون ها در دانشگاه، بر نقش و اهمیت آنها به عنوان بازوی مؤثر هیأت ممیزه تأکید کرد. در ادامه جلسه، دکتر طاهری مطالبی را در زمینه ضرورت بازبینی آیین‌نامه قبلی و راهکارهای بهبود آیین‌نامه فعلی و جایگاه کمیته های منتخب، کمیسیونها و هیأت ممیزه در دانشگاه ارائه نمود. در پایان مهندس حیدری در خصوص شیوه بررسی و تصمیم‌گیری درباره پرونده‌های ارتقاء اعضای هیأت علمی توضیحاتی را ارائه نمود.
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.