معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها در این نشست از تشکیل کمیته معارف اسلامی در وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: کمیته مذکور به منظور بررسی موضوعهای گروه معارف اسلامی در دانشگاهها تشکیل شده است.
حجتالاسلام داود رنجبران به رصد موانع در تدریس معارف اسلامی در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: مسئولیتها پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع استادان دانشگاهها در 11 تیر ماه جاری بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه هفت طرح پژوهشی در قالب مطالعات راهبردی گروه معارف اسلامی انجام شده است، تصریح کرد: نیاز است با رؤسای دانشگاهها ارتباط بیشتری ایجاد شود.
رنجبران با تاکید بر ارتقای درسهای معارف اسلامی در دانشگاهها، بیان کرد: ستادی برای ارتقای درسهای معارف اسلامی در دانشگاهها تشکیل میشود.
دبیر شورای گروه معارف اسلامی دانشگاههای گیلان نیز در این جلسه گفت: درسهای معارف اسلامی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها گذاشته شده است.
علی شهبازی از بازرسی از دانشگاههای گیلان در گروه معارف اسلامی خبر داد و افزود: نیاز است هیئتهای علمی گروه معارف اسلامی در دانشگاههای استان تشکیل شود.
وی ارتقای کیفیت گروه معارف اسلامی در دانشگاهها را مهم خواند و بیان کرد: ارتقای کیفیت گروه معارف اسلامی با جذب استادان تحقق پیدا میکند.
شهبازی خواستار پرداخت حقالتدریس استادان گروه معارف اسلامی در دانشگاههای گیلان شد و اظهار کرد: نحوه ارزشیابی گروههای معارف اسلامی حائز اهمیت است.
دبیر شورای گروه معارف اسلامی دانشگاههای گیلان اضافه کرد: ایجاد کتابخانههای تخصصی و خرید مجلههای تخصصی در ارتقای گروه معارف اسلامی تاثیرگذار است.
وی از تغییر درس تنظیم خانواده به درس دانش خانواده در دانشگاهها خبر داد و تصریح کرد: درس مذکور در تغییر نگاه دانشجویان موثر است.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای گیلان نیز در نشست تعاملی رؤسای دانشگاههای استان با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار کرد: معارف اسلامی هویتساز جوانان کشور است.
حجتالاسلام سعید مهدوی بر توجه ویژه مسئولان دانشگاهها به بخش فرهنگی و دینی تاکید کرد و افزود: جولان باطل در دانشگاهها ثمره 200 سال برنامهریزی دشمنان است.
وی فعالیتهای پژوهشی در ارتقای معارف اسلامی را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: جلسه امروز برای مهندسی فضای گروه معارف اسلامی در دانشگاهها تشکیل شده است.