تألیف کتاب اصول فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی توسط اعضای هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

18 07 2017
کد خبر : 3267236
تعداد بازدید : 242
کتاب اصول فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی تألیف دکتر جواد مهربانی و دکتر فرهاد رحمانی نیا اعضای هیأت علمی گروه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه گیلان در۲۳۵ صفحه از سوی انتشارات طنین دانش به چاپ رسید. كسب دانش و آگاهي درباره فعاليت بدني،‌ يكي از مهم­ترين انگيزه­ ها براي انجام آن است. افرادي كه با مفاهيم عمومي ورزش آشنا شده ­اند، ارزش آن را بيشتر درك مي­كنند. اين افراد شركت در برنامه­ هاي آمادگي جسماني را در برنامه زندگي خود، در تمام عمر در نظر مي­گيرند و حتي برخي از اين برنامه­ ها را با توجه به اطلاعات فردي برنامه ­ريزي و ارزشيابي مي­كنند. با مطالعه كتاب حاضر مي­توانيد به پرسش­ هاي خود درباره شيوه زندگي فعال،‌ فعاليت بدني، آمادگي و سلامتي پاسخ دهيد. روش­ هاي افزايش آمادگي عضلات و قلب و ريه را فرا می­گیرید و درمي­ يابيد كه چربي ­هاي اشباع شده تا چه حد در ابتلاء ‌به بيماري­هاي قلب و عروق نقش دارند و چگونه مي­توان مصرف آنها را كنترل كرد تا از چاقي و اضافه وزن كه علت اصلي بروز چنين بيماري­هايي است، جلوگيري نمود. همچنين، از پيامدهاي فشارهاي رواني آگاهي پيدا كرده و روش­هاي مقابله با آن را مي­ آموزيد. با تمرین­ هایی آشنا می­ شوید که انجام دادن برخی از آنها و انجام ندادن برخی دیگر در بهبود آمادگی جسمانی و سلامتی شما اثرگذار است. اين ها مهمترين هدف از طراحي و تدوين كتاب فعاليت بدني، آمادگي جسماني و تندرستي است تا ضمن معرفي جنبه­ هاي مختلف آمادگي بدني، شما را از اهداف سلامتي آن آگاه سازيم.  
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.