مدیر حوزه ریاست:اصلاح فرآیندها و استفاده از نظرات کارشناسی از اولویت کاری ام است

18 01 2014
کد خبر : 3303114
تعداد بازدید : 362
روابط عمومی دانشگاه گیلان قصد دارد در گفتگویی با مدیران و مسئولین دانشگاهی که جدیدا در دانشگاه گیلان عهده دار سمت شدند(معاون اداری و مالی،مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و مدیر نظارت و ارزیابی و سایر مدیران دانشگاهی)از آنان در خصوص مسائل حوزه کاریشان،استراتژی و راهبرد هایشان سوال نماید و به همین منظور امروز گفتگویی با مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی انجام دادیم که نظر شما دانشگاهیان گرانقدر را به خواندن آن دعوت می نماییم.

- لطفا برنامه های خود را در زمان تصدی این مدیریت بیان نمایید.
در پاسخ به این سوال باید عرض نمایم که سیاست های رییس دانشگاه در برنامه های حوزه ریاست بسیار تعیین کننده است. نزدیکی فکری و همدلی باعث اعتماد به اینجانب گردید و این فرصت به بنده داده شد تا در این بخش تلاش نمایم.

 همانگونه که مستحضرید تفویض اختیار به همراه نظارت بیشتر به مدیران دانشگاه یکی از سیاست های ایشان است تا فرصتی مهیا شود که با سیاست گذاری درست و تلاش،دانشگاه همیشه در سطح استانی، کشوری و بین المللی به عنوان یک مرکز علمی پویا و تاثیر گذار  در امر آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی مطرح باشد.

با این مقدمه این مدیریت تحت عنوان مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی یکی از وظایف خود را ایجاد بستر لازم برای ایجاد این مجال می دانم تا زمان کاری که به سرعت سپری خواهد شد و تا چشم برهم بزنیم فرصتهایمان تمام خواهد شد، در امور جزئی به هدر نرود، به همین خاطر این مدیریت با اصلاح فرآیند سعی خواهد نمود تا با ایجاد سرعت در انجام امور در کل حوزه ریاست و همچنین با جایگزینی سیستم های پاسخگو و همچنین در عین حال قابل اصلاح به جای تصمیم گیری های وابسته به اشخاص به همراه ارج نهادن به نظرات کارشناسی و پذیرش ایده ها و نظرات خانواده بزرگ و فهیم دانشگاه گیلان (اعضا محترم هیات علمی، کارکنان گرامی و دانشجویان عزیز) حداکثر زمان را برای رییس محترم دانشگاه  فراهم نماید.
با توجه به اینکه معتقدم که همه چیز را نمی دانم، پیشاپیش از اینکه در نظر دارید با همفکری ما را در رسیدن به اهدافمان یاری نمایید و حتی برای ما اهداف جدید قابل دسترس به همراه راهکار اجرایی آن را تبیین نمایید، تقدیر می نمایم.
در ضمن توسط ریاست دانشگاه مقرر شده تمام ظرفیت های دانشگاه به بیرون از دانشگاه معرفی شود، لذا در همین جا از کلیه همکارانی که به خصوص در بخش های علمی و فرهنگی دارای موفقیتی شده اند یا خواهند شد و این مایه افتخار ما است، درخواست دارم تا موارد را به همراه مستندات در اختیار این حوزه قرار دهند.
در پایان از کلیه دانشگاهیان گرانقدر تشکر می نمایم.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.