مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم در دانشگاه گیلان برگزار شد

02 05 2017
کد خبر : 3269629
تعداد بازدید : 411
مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور اعضای هیأت علمی،دانشجویان و کارمندان در تالار حکمت برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی بصیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و استاد، رسالت معلمی را رسالت انبیاء دانست. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به بحث تعلیم و تربیت در آیات و روایات،تعالی مسائل علمی در دانشگاه را مرهون توجه به مسائل تربیتی و آموزشی برشمرد. دکتر فرهاد شیرینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این مراسم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشتن یاد و خاطره استاد شهید مطهری، به دهه ی سرآمدی آموزش اشاره کرد و نامگذاری این دهه را نشانه اهمیت جایگاه آموزش در اعتلای جامعه و پیشرفت آن دانست. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه با اشاره به سخنان گهربار امام علی (ع) و امام راحل در ارتباط با اهمیت و ارزش علم، یکی از بال های مهم دانشگاه را آموزش دانست. دکتر شیرینی، ضرورت توجه به تعامل بین دستگاهها و نهادهای آموزشی، ترویج پیوند هدفمند آموزش و پژوهش، شناسایی و معرفی شیوه های نوین آموزش، توجه به ویژگی مهم اخلاق آموزشی، ایجاد بستر مناسب برای نظرسنجی از جامعه دانشجویی در امر آموزش، تکریم پیش کسوتان و تجلیل از مقام علم و عالم، اختصاص زمانی برای دانشگاه بدون حصار، لزوم توجه به نقش "تجربه" در ارتقا کیفی آموزش، تلاش برای بازتعریف رابطه آموزش و کارآفرینی و معرفی راهکارهای ارتقاء سطح استانداردهای آموزشی را محورهای دهه ی سرآمدی آموزش دانست که در این دهه کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلف در دانشگاه برگزار شد. وی در ادامه به معیارهای انتخاب اساتید و کارشناسان نمونه دانشگاه اشاره کرد و گفت: در بخش اساتید معیارهایی همچون سابقه آموزشی فعال به شرط عدم تاخیر در تقاضای ترفیع سالیان، میانگین ارزیابی دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای سال 1394،میانگین ارزیابی دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای سال 1395، کیفیت برگزاری کلاس های آموزشی، رعایت استانداردهای دانشگاهی، به لحاظ حضور کافی و مستمر در دانشگاه، تشکیل مرتب جلسات درس، رعایت مدت زمان کلاس، عدم تاخیر در شروع کلاس، ارزیابی مناسب و معقول از دانشجویان و اعلام به موقع نتیجه ارزیابی و استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی، حفظ شان و منزلت اعضای هیأت علمی و دانشجویان، گروه آموزشی و دانشگاه و تعامل مناسب با آنها در تمام ابعاد (علمی، فرهنگی، اخلاقی و معرفتی) ملاک عمل برای اانتخاب بود. دکتر شیرینی در بخش مدیر و کارشناسان نمونه آموزشی نیز معیارهای انتخاب را رعایت نظم و انضباط و سلسله مراتب اداری ( حضور به موقع و تمام وقت در طول سال تحصیلی)، مسئولیت پذیری و تعامل مناسب با گروه های آموزشی و دانشجویان، توانمندی در ارائه راهکارهای مفید برای بهبود روند آموزش و تسلط به آیین نامه ها، قوانین و مقررات، انجام دقیق و به موقع امور محوله و پیگیری آن (ثبت نام، انتخاب واحد، حذف و اضافه، امتحانات)، رضایتمندی همکاران آموزشی و دانشجویان از نحوه رفتار و اخلاق، انجام امور شغلی محوله در خارج از وقت اداری دانست. در پایان مراسم نیز از 14 عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان استاد نمونه و 12 نفر نیز به عنوان مدیر و کارشناسان نمونه آموزشی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر به عمل آمد و همچنین از سوی صندوق قرض الحسنه دانشگاه 10 قرعه کشی وام بین تمامی اعضای صندوق صورت گرفت.
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.