مشارکت عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان در تألیف کتاب Education and social change

22 11 2010
کد خبر : 3319049
تعداد بازدید : 113
کتاب Education and Social Change (تعلیم و تربیت و تغییرات اجتماعی) توسط گروهی از نویسندگان و با مشارکت دکتر مریم دانای طوسی عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه گیلان تألیف و توسط انتشارات Continuum در انگلستان به چاپ رسیده است.

 

این کتاب که در چهار بخش و شامل بیست فصل تنظیم شده ، پروفسور جفری الیوت، دکتر چاهید فورالی و دکتر سالی ایسلر آن را ویرایش کرده اند. در تدوین این کتاب نویسندگانی از انگلستان، فرانسه، نیوزیلند، ایرلند، آمریکا، ایران، آلمان، هنگ کنگ، یونان و استرالیا همکاری داشته اند.

فصل هفتم از این کتاب به آموزش پایه آوارگان افغان در ایران اختصاص دارد و توسط دکتر مریم دانای طوسی از دانشگاه گیلان و دکتر علیرضا کیامنش از دانشگاه آزاد (واحد علوم و تحقیقات) به نگارش درآمده و شامل موضوعات زیر است :

 

بخش اول: بافت خط مشی جهانی

  • 1. درس هایی از تعلیم و تربیت تطبیقی و بین المللی
  • 2. تعلیم و تربیت برای همه: رویکرد آزادی محور
  • 3. تعلیم و تربیت زنان در دنیای در حال توسعه
  • 4. خود-ارزیابی در کالج تحصیلات تکمیلی ایالتی کوچک
  • 5. دستاورد برنامه های اروپایی در تغییرات اجتماعی

 

بخش دوّم: تلفیق و تضمن اجتماعی

  • 6. بازاریابی اجتماعی
  • 7. وضعیت آموزش پایه ی آوارگان افغان در ایران
  • 8. توجه به تفاوتها در مراکز پیش دبستانی در ایرلند شمالی
  • 9. نخبه سالاری، تضمن و مدارس تخصصی
  • 10. آموزش عالی و تعهدات مدنی و اجتماعی در انگلستان
  • 11. ماورای مرزها: بسط کاربردهای یادگیری کار- محور
  • 12. خط مشی دولت و تربیت معلم در کشور غنا
  • 13. تغییر آموزش مستمر بزرگسالان در کشور چین
  • 14. رویکرد "ویژگیهای اصلی" به اصلاح برنامه های درسی
  • 15. اصلاح آموزش فنّی و حرفه ای برای انسجام اجتماعی

 

یادگیری و تدریس

  • 16. یادگیری قابل تغییر بای جامعه جهانی
  • 17. آموزش شهروندی جهانی
  • 18. اعتباربخشی به یادگیری غیررسمی و خصوصی
  • 19. مشارکت بین المللی در حمایت از یادگیری معلولین
  • 20. آموزش حرفه ای

 

 

  وب سایت دکتر مریم دانای طوسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.