هفتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه دو کشور در دانشگاه گیلان برگزار شد

02 09 2017
کد خبر : 3266057
تعداد بازدید : 157
مراسم افتتاحیه هفتمین نشست مدیران و چهارمین نشست کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه دو کشور صبح روز چهارشنبه مورخ ۸ شهریور ماه ۹۶ در محل بژوهشکده گیلان شناسی برگزار گردید. در این مراسم دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان با گرامی داشت ایام ذی الحجه و تبریک اعیاد قربان و غدیر، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان با برشمردن فعالیتهای فرهنگی در جامعه، اهمیت انجام آنها در دانشگاه را مضاعف دانست. وی با بیان اینکه دانشگاه گروه مرجع جامعه در مسایل فرهنگی می باشد که با فعالیت تشکل های دانشجویی به منصه ظهور می رسد بر اصل اثرگذاری بیام در مخاطب،در نظر گرفتن شرایط جهت انتقال بیام و تأثیرگذاری آن به مخاطب تاکید کرد. دکتر فاطمه کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان هم در این مراسم ضمن خیرمقدم به مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه دو کشور و مدیران فرهنگی وزارت علوم و تبریک به مناسبت هفته دولت و همچنین قرارگیری در آستانه هفته امامت و ولایت گفت: در مواجهه با مسائل سه رویکرد وجود دارد؛ یکی رفع مسائل دیگری کنترل مسائل و سومی حل آن، که به نظر می رسد رویکرد درست رویکرد حل مسئله می باشد که برای حل مسئله، باید آن را شناخت و تبیین نمود. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی بصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان،هم مسایل فرهنگی از نگاه اسلام را یک اصل دانست و خاطر نشان کرد: امروز که مصادف با هشتم ذی الحجه که مناسبتش حرکت امام حسین (ع) از مکه به کربلا که منتهی به حادثه عاشورا شد نمونه ای از یک حرکت فرهنگی است که امام حسین (ع) می خواستند جامعه را بیدار کنند. دکتر رحیم زاده مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بایه ای ترین و ریشه ای ترین متولی امر فرهنگ را مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها دانست. وی گفت: آنچه امروز می بینیم حاصل عملکرد دیروز می باشد و چیزی قابل امحا نیست و ما باید به بازاندیشی مسایل حاضر ببردازیم. دکتر رحیم زاده در ادامه به تفاوت دانشجویان دیروز و امروز اشاره کرد که با توجه به تکاثر منابع در زمان حاضر، باعث ایجاد تفاوت بین دانشجویان شده است. نشست تخصصی نقد جشنواره ها با تأکید بر رویش با حضور دکتر ایرجی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی اثربخش با حضور دکتر سید موسی کافی استاد گروه روان شناسی دانشگاه گیلان، سخنرانی تحلیل وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها در دهه ۹۰ و آینده بیش رو با حضور دکتر عباس وریج کاظمی عضو هیأت علمی بژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دکتر حیدر جانعلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، کارگاه آموزشی تشکل های دانشجویی با تأکید بر انجمن های علمی با حضور دکتر محمود شارع بور استاد گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران و کارگاه آموزشی شیوه های جذب مخاطب با حضور استاد اردشیر منصوری از جمله برنامه های آموزشی این نشست دو روزه بود.
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.