گزارش مراسم تودیع و معارفه رئيس جديد دانشکده فنی

27 10 2007
کد خبر : 3335820
تعداد بازدید : 335
مراسم تقدیر و تجلیل از تلاشها و زحمات آقای دکترملک محمد رنجبر و معارفه آقای دکتر نیما امانی فرد به عنوان رئیس جدید دانشکده فنی روز چهارشنبه 2/3/86 در تالار شهید انصاری دانشکده فنی و با حضور رئیس دانشگاه ، معاونین ،اساتید و دانشجویان ، و جمعی از مدیران و کارکنان برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر ملک محمد رنجبر عضو هیات علمی گروه عمران که مدت 4 سال ریاست دانشکده فنی را برعهده داشت ، با ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده در زمان تصدی مسئولیت خود از سال82 تا 86 ارائه نمود . وی یکی از اقدامات مهم در دوره مسئولیت خود افتتاح آزمایشگاههای مختلف برای دانشجویان این دانشکده عنوان کردند . وی با بیان اینکه این دانشکده در طول این 4 سال حدود ده میلیارد ریال کسب درآمد داشته که این درآمد بیشتر از محل خدمات فنی به سایر سازمانها و شرکت ها و برگزاری آزمون سراسری کنکور بوده است . وی همچنین در خصوص تجهیز دانشکده به امکانات مورد نیاز و فضا سازی محیط بیرون دانشکده هم توضیحاتی را ارائه نمود .

دکتر رنجبر به ایجاد چند رشته جدید مانند کارشناسی مهندسی کامپیوتر و کارشناسی ارشد مهندسی برق اشاره نمود و از راه اندازی چندین رشته دیگر در سالهای آینده طبق برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه خبر داد . در پایان ایشان از روسای قبلی دانشکده آقایان دکتر شناسا ، دکتر مدارایی ، دکتر درویزه ، دکتر هفت چناری و دکتر نریمان زاده تشکر نمود و توسعه و ارتقای دانشکده فنی را مدیون تلاش این عزیزان و تمامی همکاران و اساتید دانشکده دانست . وی همچنین تمامی اعضای هیات علمی و پرسنل دانشکده که با او همکاری نموده اند تشکر نمود .

دکتر حاتم زاده ریاست دانشگاه هم در ادامه مراسم از زحمات آقای دکتر رنجبر در زمان تصدی ریاست دانشکده تشکر نمود و از توسعه فضای فیزیکی دانشکده فنی در چند سال آینده خبر داد . وی اظهار داشت آقای دکتر رنجبر یکی از مدیران موفق و با تجربه دانشگاه بود که مدت زیادی در مسئولیت های مختلف به دانشگاه خدمت نموده است . دکتر حاتم زاده افزود آقای دکتر رنجبر از مدتی قبل به دلیل برخی مشکلاتی شخصی درخواست استعفا داشت و امیدوارم ایشان همچون گذشته دانشگاه را کمک نمایند . وی در ادامه ضمن معرفی آقای دکتر امانی فرد عضو هیأت علمی گروه مکانیک به عنوان رئیس جدید دانشکده فنی از ایشان به عنوان مدیری جوان و پرتلاش یاد نموده و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

آقای دکتر امانی فرد رئیس جدید دانشکده فنی هم در سخنانی ضمن ابراز تشکر از اعتمادی که به وی شده، اذعان داشت سعی خواهد نمود تمام توان خود را برای بهبود سطح کمی و کیفی دانشکده به کار گیرد.

در پایان مراسم هم با اهداء لوح و هدایای به رسم یادبود از زحمات چندین ساله آقای دکتر رنجبر تقدیر بعمل آمد.

روابط عمومی دانشگاه گیلان

جناب آقای دکتر رنجبر عضو محترم گروه عمران هستند که از سال 1369 مسئولیت های مختلف اجرایی در دانشگاه داشته و از مدیران موفق دانشگاه به شمار می آید . ایشان به منظور فراهم شدن شرایط و فرصت مناسبی برای ارتقای فعالیت های پژوهشی و علمی خود ، از مدت ها قبل درخواست استعفا از این سمت را داشتند که مورد موافقت ریاست دانشگاه قرار گرفت .

برخی از سوابق اجرایی جناب آقای دکتر رنجبر عبارت است از :

معاون دانشکده فنی ( 1369 ) رئيس دانشکده فنی (1370 ) معاون اداری و مالی دانشگاه (1372ـ 1370 ) معاون دانشجويی و فرهنگی دانشگاه ( 1382 -1378 ) رئيس دانشکده فنی (1386 - 1382 )

جناب آقای دکتر نیما امانی فرد 

عضو محترم هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک هستند و از مدیران جوان و موفق دانشگاه می باشد . ایشان پیش از این مسئولیت های زیر را بر عهده داشته است .

رئيس مرکز کارآفرينى دانشگاه گيلان ( از سال 82تا 84) مدير گروه نظارت بر طرحهای کاربردی ارتباط با صنعت و کشاورزی دانشگاه( از سال 82تا 84) مدير گروه مهندسی مکانيک (از فروردين سال 85 تا کنون)

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.