اطلاعیه دانشگاه همدان در مورد فراخوان همايش تبيين جايگاه تکنولوژی آموزشی در نظام تعليم و تربيت

12 06 2007
کد خبر : 3338205
تعداد بازدید : 81
همايش سراسری علمی - پژوهشی تبيين جايگاه تکنولوژی آموزشی در نظام تعليم و تربيت. اهداف همايش : انجمن علمی - دانشجويی تکنولوژيآموزشی دانشگاه بو علی سينا با توجه به نقش و جايگاه تکنولوژی آموزشی در بهبود فرآيند ياددهی - يادگيری اقدام به برگزاری همايش با اهداف زير نموده است : 1- معرفی ابعاد و گستره قلمرو تکنولوژی آموزشی. 2- آسيب شناسی قلمرو تکنولوژی آموزشی و ارائه راهکارهايی برای بهبود آن. 3 - آشنايی مخاطبان و مجريان اصلی نظام آموزشی با شيوه های عملياتی ساختن مفاهيم اين حوزه . 4- غنا بخشيدن به مفهوم پژوهش در قلمرو تکنولوژی آموزشی.

محور های همايش:

1- نقش تکنولوژی آموزشی در فرآيند ياددهی - يادگيری

2- نقش ICT در بهبود آموزش

3- زمينه های شغلی موجود برای دانش آموختگان تکنولوژی آموزشی.

4- راهکارهای استفاده از تکنولوژی آموزشی توسط مدرسين .

5- جايگاه تکنولوژی آموزشی در مديريت کيفيت جامع آموزش.

6- کار برد تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش کودکان استثنايی.

7- ضرورت ايجاد مراکز يادگيری در نظامهای آموزشی .

8 مطالعه تطبيقی جايگاه تکنولوژی آموزشی در نظام آموزشی ايران و ساير کشورها.

9- نقد و بررسی برنامه های درسی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی

10- راهبردهای انتخاب ، توليد و ارزيابی نرم افزارهای آموزشی.

11 - ساخت و ساز گرايی و فن آوری آموزشی .

12- طراحی محيطهای آموزش مجازی.

13- افق های فناوری آموزشی در دهه اول هزاره سوم .

14- تاملی بر رابطه تکنولوژی آموزشی و برنامه ريزی درسی .

15- فناوری آموزشی و سلف سرويسهای علمی.

16- فناوری آموزشی از واقعيت تا آرمان.

 زمان بندی همايش :

مهلت ارسال چکيده مقالات                                     15/4/86

اعلام نتايج پذيرش چکيده                                       30/4/86

مهلت ارسال اصل مقالات                                       30/7/86

اعلام نتايج داوري                                                  30/8/86

برگزاری همايش                                                    14و15 آذر ماه 1386

راهنمای تنظيم مقالات:

چکيده مقاله حداکثر در يک صفحه A4 بر اساس اصول تدوين مقاله تنظيم شود.

چکيده  ها از طريق پست الکترو نيکی و يا ساير اشکال پست به آدرس دبير خانه ارسال گردد.

اصل مقالات همراه با CD يه آدرس دبير خانه همايش ارسال گردد.

مقالات بايد در محيط WORD 2003 با قلم نازنين 14 تايپ شود

مقاله حداکثر در 16 صفحه A4 تنظيم شود

ذکر شماره تماس و آدرس ضروری است

هزينه شرکت در همايش : افرادی که مقالات آنها پذيرفته شود از پرداخت حضور در همايش معافند.

دانشجويان متقاضی شرکت در همايش لازم است مبلغ 100000ريال به حساب واريز نمايند.

ساير افراد متقاضی شرکت در همايش نيز لازم است مبلغ 200000 ريال به شماره حساب زير واريز نمايند

شماره حساب جهت واريز وجه :

بانک تجارت - شعبه دانشگاه بوعلی سينا همدان به نام اداره امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سينا حساب جاری 2413044548

لطفاً يک برگ از فيش بانکی را به دبير خانه ارسال نماييد.

آدرس دبيرخانه همايش : همدان - چهار راه پژوهش دانشگاه بوعلی سينا - دانشکده ادبيات طبقه اول اتاق 220 - کد پستی 65178 تلفکس : 8280202-0811

 پست الکترو نيکی : It_buali@yahoo.com

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.