روال انجام درخواست ها از دانشنامه بدین ترتیب است :
1- مشخصات خواسته شده دقیقاً تکمیل شود.
2- مدارک خواسته شده اسکن و الصاق گردد.
3- مبلغ 100000ریال به حساب در آمدهای اختصاصی دانشگاه به شماره 0882910032 بانک تجارت (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت) واریزگردد.
4- اصل مدارک اسکن شده به آدرس پستی دانشگاه ارسال گردد و در صورت وصول و مطابقت اصل با اسکن مدارک دانشنامه آماده خواهد شد.
5- پس از آماده شدن مدارک به دانشجو از طریق ایمیل پیغام داده خواهد شد که دانشنامه آماده است برای دریافت مراجعه نماید.
6- دانش آموخته می تواند در صورت تمایل زمان مراجعه خود را اعلام نماید تا تحویل دانشنامه آسان تر انجام گیرد.
7- در صورتیکه مراجعه حضوری برای دانش آموخته امکان نداشته باشد می تواند:
الف) : با وکالت رسمی به فردی حقیقی نسبت به دریافت دانشنامه اقدام نماید.
ب) : با تکمیل فرم ارسال پستی دانشنامه توسط دانشگاه و پرداخت هزینه های مربوط درخواست ارسال اصل مدارک بصورت پست سفارشی نماید. بدین معنی که دانش آموخته با مراجعه به دفتر اسناد رسمی گواهی امضاء اخذ نماید و با تکمیل و تأیید فرم مربوط به دانشگاه وکالت دهد که نسبت به ارسال دانشنامه بصورت پستی اقدام نماید وپس از اسکن آنها، اصل گواهی موقت صادره از دانشگاه، اصل گواهی امضاء و اصل فرم تکمیل شده فرم ارسال پستی دانشنامه، دو قطعه عکس جدید4*3 اصل فیش واریزی به حساب دانشگاه، را به آدرس پستی رشت – صندوق پستی 1159-41635 دانشگاه گیلان- اداره فارغ التحصیلان به همراه دیگر مدارک ارسال نماید.