طرح پژوهشی دو نفر از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بعنوان طرح برتر انتخاب شد

26 12 2011
کد خبر : 3314425
تعداد بازدید : 67
طرح های پژوهشی دکتر مجید یاسوری دانشیار گروه جغرافیا در چهارمین جشنواره کشوری پژوهش و نوآوری و دکتر مریم دانای طوسی در جشنواره طرح های پژوهشی برتر وزارت آموزش و پرورش بعنوان طرح های برگزیده انتخاب شدند.

طرح پژوهشی دکتر یاسوری با عنوان"طرح راهبردی توسعه گردشگری شهر رشت " در چهارمین جشنواره کشوری پژوهش و نوآوری به عنوان طرح پژوهشی برتر در حوزه مدیریت شهری در سال 90 برگزیده شد.

اين تحقيق به دنبال شناخت قابلیتها، امکانات، ظرفیتها و محدودیتها و مشکلات موجود در زمینه گردشگری در شهرستان ها و بخصوص شهر رشت، ايجاد بانک اطلاعات و ارائه راهبردهای لازم در جهت تحقق اهداف توسعه گردشگری و بهره برداری از منابع و قابليتهای مختلف شهر رشت می باشد. برای تحقق این هدف طيف وسيعی از داده و اطلاعات مورد نياز اعم از داده های مکانی نظیر موقعیت مکانها و جاذبه های گردشگری و همچنین امکانات مورد نیاز نظیر هتلها، مسافر خانه ها، پارکها، اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی، پمپ بنزینها، بانکها، مراکز بهداشتی درمانی شبانه روزی و سایر نیازمندیهای اساسی گردشگران در سطح شهر رشت از طریق پیمایش میدانی با استفاده از GPS برداشت گردید تا در بانک اطلاعات مکانی در محیط نرم افزاری GIS متمرکز گردد. یافته های طرح در برنامه ریزی توسعه گردشگری شهر رشت در ابعاد ذیل  بکار می رود:

۱- تامين زير ساختها و سرويسهای لازم برای جذب گردشگران  داخلی و خارجی ،

۲- هدايت سرمايه گذاران و جذب سرمايه گذاری در اين بخش اعم از داخلی و خارجي

۳- حفظ و توسعه منابع و بهبود ظرفيتهای موجود طبيعي، فرهنگی و تاريخي

4-  استفاده بهينه از منابع، ظرفیتها و امکانات موجود،

۵-  امکان ساماندهی اوقات فراغت و تفريح و تفرج متمرکز و گسترده مشتاقان داخلی در سواحل شمال کشور و شهر رشت،

6 -کمک به توسعه پايدار شهری و انجام اقدامات لازم برای بهبود فرایندها و روشها

**************************

همچنین طرح پژوهشی دکتر مریم دانای طوسی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان به عنوان طرح پژوهشی برتر وزارت آموزش و پرورش در سال 1390 برگزیده شد.این طرح پژوهشی با عنوان "تبیین هدفها و مؤلفه های آموزش مهارتهای ادراکی و تولیدی زبان در برنامه درسی زبان ملّی آموزش و پرورش ایران" در قالب سه جلد به رویکردهای نظری زیربنای مفهوم سواد در جهان، شاخص آموزش مهارتهای ادراکی (گوش دادن و خواندن) و مهارتهای تولیدی زبان (سخن گفتن و نوشتن) و نیز تبیین نقاط قوت و ضعف آموزش این مهارتهای زبانی در چارچوب آموزش زبان فارسی در آموزش و پرورش ایران می پردازد.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.