این کتاب که در چهار بخش و شامل بیست فصل تنظیم شده ، پروفسور جفری الیوت، دکتر چاهید فورالی و دکتر سالی ایسلر آن را ویرایش کرده اند. در تدوین این کتاب نویسندگانی از انگلستان، فرانسه، نیوزیلند، ایرلند، آمریکا، ایران، آلمان، هنگ کنگ، یونان و استرالیا همکاری داشته اند.
فصل هفتم از این کتاب به آموزش پایه آوارگان افغان در ایران اختصاص دارد و توسط دکتر مریم دانای طوسی از دانشگاه گیلان و دکتر علیرضا کیامنش از دانشگاه آزاد (واحد علوم و تحقیقات) به نگارش درآمده و شامل موضوعات زیر است :
بخش اول: بافت خط مشی جهانی
- 1. درس هایی از تعلیم و تربیت تطبیقی و بین المللی
- 2. تعلیم و تربیت برای همه: رویکرد آزادی محور
- 3. تعلیم و تربیت زنان در دنیای در حال توسعه
- 4. خود-ارزیابی در کالج تحصیلات تکمیلی ایالتی کوچک
- 5. دستاورد برنامه های اروپایی در تغییرات اجتماعی
بخش دوّم: تلفیق و تضمن اجتماعی
- 6. بازاریابی اجتماعی
- 7. وضعیت آموزش پایه ی آوارگان افغان در ایران
- 8. توجه به تفاوتها در مراکز پیش دبستانی در ایرلند شمالی
- 9. نخبه سالاری، تضمن و مدارس تخصصی
- 10. آموزش عالی و تعهدات مدنی و اجتماعی در انگلستان
- 11. ماورای مرزها: بسط کاربردهای یادگیری کار- محور
- 12. خط مشی دولت و تربیت معلم در کشور غنا
- 13. تغییر آموزش مستمر بزرگسالان در کشور چین
- 14. رویکرد "ویژگیهای اصلی" به اصلاح برنامه های درسی
- 15. اصلاح آموزش فنّی و حرفه ای برای انسجام اجتماعی
یادگیری و تدریس
- 16. یادگیری قابل تغییر بای جامعه جهانی
- 17. آموزش شهروندی جهانی
- 18. اعتباربخشی به یادگیری غیررسمی و خصوصی
- 19. مشارکت بین المللی در حمایت از یادگیری معلولین
- 20. آموزش حرفه ای
وب سایت دکتر مریم دانای طوسی