موفقیت 23 نفراز دانشجویان دانشگاه گیلان در آزمون های المپیاد علمی متمرکز و غیر متمرکز کشوری

30 06 2013
کد خبر : 3306219
تعداد بازدید : 273
تیم المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه گیلان متشکل از 47 نفر از دانشجویان در 12 رشته تحصیلی با تیم های المپیاد علمی دانشجویی دانشگاههای استان های گلستان ، مازندران وقزوین در مرکز قطب 2 المپیاد (غیر متمرکز) به میزبانی دانشگاه مازندران شرکت نموده که پس از اعلام نتایج 23 نفر از دانشجویان در مجموع المپیاد علمی متمرکز و غیرمتمرکز موفق به حدنصاب لازم برای ورود به مرحله دوم آزمون شدند.

برگزیدگان مرحله اول  آزمون متمرکز و غیر متمرکز (قطبهای 8 گانه کشوری)13و14 تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس تهران باهم به رقابت می پردازند.

 

اسامی برگزیدگان مرحله اول المپیاد غیر متمرکز(مرکز قطب 2)

رشته تحصیلی

 نام ونام خانوادگی

زبان وادبیات فارسی

منیره طلیعه بخش

زبان وادبیات فارسی

مائده ملکی کلورزی

حقوق

امیر فامیل زوار جلالی

شیمی

محمد کدیور

شیمی

مهرداد فرجود

شیمی

مهرناز زمانی

فیزیک

سیده مهدیه موسوی

فیزیک

پویان شربتی

زیست شناسی

معصومه خانی گیگاسری

زیست شناسی

شادی حلوایی

ریاضی  محض

سعیده پروایی

ریاضی کاربردی

هانیه فرهمند

ریاضی محض

میرکریم محمدی

آمار

پریسا مهدی پور  توانا اباتری

آمار

نسیبه صادقی گورندانی

مهندسی عمران

سید علی میرفرهادی

مهندسی عمران

حامد حسینی امیر آبادی

مهندسی عمران

روح الله عباسی شنبه بازاری

مهندسی مکانیک

سید مسعود علی پور حسینی نیارکی

اسامی برگزیدگان مرحله اول المپیاد متمرکز

رشته تحصیلی

 نام ونام خانوادگی

شیمی

محمد کدیور

زبان وادبیات فارسی

سروش شعبانی

حقوق

سیدحبیب شفیعی

زیست شناسی

حسین بیات ورجقی

الهیات ومعارف

سید محمد حسینی


شایان ذکر است آزمون های المپیاد های غیر متمرکز به منظور انتخاب دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور برای شرکت در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کشور از میان 8 قطب دانشگاهی به شرح زیر برگزار می شوند.

 

قطب های دانشگاهی:


قطب 1- دانشگاه های استان تهران به مرکزیت یکی از دانشگاه های تهران
قطب 2- دانشگاه های استان های مازندران، گلستان، گیلان، قزوین به مرکزیت دانشگاه مازندران
قطب3- دانشگاه های استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد
قطب4- دانشگاه های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، به مرکزیت دانشگاه تبریز
قطب 5- دانشگاه های استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری، لرستان، ایلام، قم، مرکزی و خوزستان به مرکزیت دانشگاه اصفهان
قطب 6- دانشگاه های استان های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و یزد به مرکزیت دانشگاه شیراز
قطب 7- دانشگاه های استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان
قطب 8- دانشگاه های استان های همدان، کردستان، کرمانشاه به مرکزیت دانشگاه بوعلی سینای همدان

رشته های آزمون: ر شته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، علوم تربیتی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات و تکنولوژی بذر ) و طراحی صنعتی

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.