پيام رئيس جمهور به نخستين همايش ملی مديريت کارآفرينی

14 02 2007
کد خبر : 3341460
تعداد بازدید : 67
نخستين همايش ملی مديريت کارآفرينی با پيام رييس جمهوری اسلا‌می ايران در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گشايش يافت .
آقای احمدی نژاد در پيام به اين همايش دو روزه گفت: دستيابی به رشد و توسعه اجتماعی به عنوان يک چشم انداز ملی مهمترين آرزوی هر ملتی است و تحقق چنين چشم اندازی نياز به تدوين واجرای راهبردهای اثر بخش دارد. وی کارآفرينی را يکی از اجرايی ترين اين راهبردها دانست و تصريح کرد: براين اساس , دستيابی به چشم انداز 20 ساله کشور که چارچوب اصلی چهار برنامه پنج ساله آينده کشور را شکل می دهد مستلزم توسعه کارآفرينی در ايران اسلامی است. آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد, واقعيت امر اين است که توسعه در ايران اسلا‌می مستلزم ظرفيت سازی کارآفرينانه در بخش های مختلف اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی جامعه است. رئيس جمهور گفت: اين امر منجر به پرورش کسانی می شود که می تواند در بخشهای مختلف جامعه کسب و کارهای نوين ايجاد کنند , ظرفيت های موجود را توسعه دهند و با نوآوری مشکلات جامعه , دولت و بخش عمومی را کاهش دهند. آقای احمدی نژاد افزود: استفاده از ظرفيت های موجود و توسعه فناوری پيشرفته به وجود افراد خلاق , نوآور و کارآفرين در جامعه نياز دارد, اين نياز در همه بخش ها و رشته ها مشهود و ملموس است بنابراين توسعه کارآفرينی برای تامين نيازهای کشور و دستيابی به هدفهای ايران اسلامی ضروری است. رئيس جمهور با بيان اينکه از تفاهم نامه وزارت علوم , تحقيقات و فناوری با وزارت کار و امور اجتماعی برای تاسيس دانشکده کارآفرينی در دانشگاه تهران قويا حمايت می کنم , ابراز اميدواری کرد, ايجاد قطب علمی قوی کارآفرينی در دانشگاه تهران بتواند پشتيبان علمی حرکت های توسعه‌ای در ايران باشد. در همايش دو روزه کارآفرينی مسابقه انتخاب دانشجويان برتر کارآفرين در سطح ملی برگزار می شود و 25 دانشجوی کارآفرين برتر ايرانی معرفی و از آنان قدردانی می شود. در همايش ملی مديريت کارآفرينی حوزه های نظری و عملی کارآفرينی , تبادل تجارب کارآفرينان موفق و موانع توسعه کارآفرينی در بخش دولتی و عمومی مورد تجزيه و تحليل و بررسی قرار می گيرد. ترويج کارآفرينی به عنوان يک استراتژی توسعه ملی , مزيت رقابتی بنگاهها و موسسه ها در سطح کشور و ارتقای جايگاه و منزلت مديريت کارآفرينی در دانشگاهها و موسسه های پژوهشی ايران به عنوان يک حوزه علمی نوظهور و اساسی از اهداف همايش ملی مديريت کارآفرينی اعلام شده است .
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.