شیوه‌نامة ارزیابی جامعِ دانشجویان دکتری ورودی 95 و بعد از آن

03 10 2018
کد خبر : 4016562
تعداد بازدید : 292
شیوه‌نامة ارزیابی جامعِ دانشجویان دکتری ورودی 95 و بعد از آن دانشجویانی‌که مرحلة آموزشی دوره را با موفقیت به پایان رسانده باشند می‌توانند حسب برنامة کلی گروه آموزشی مربوطه که لازم است رسماً به تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام گردد، به یکی از روش‌های زیر ارزیابی جامع را بگذرانند و وارد مرحلة پژوهشی شوند: توضیح: حداقل نمرة قبولی در ارزیابی جامع، شانزده (16) است؛ اگر دانشجو موفق به کسب این نمره نشود، مجاز است صرفاً یکبار دیگر در ارزیابی جامع شرکت کند و آن را با موفقیت بگذراند. در صورت عدم موفقیت برای بار دوم، پروندة دانشجو برای تصمیم‌گیری جهت امکان شرکت مجدد در ارزیابی جامع، به کمیسیون موارد خاص دانشگاه ارجاع می‌شود. الف- صرفاً با شرکت در ارزیابی جامع، طبق شیوه‌نامة مصوب 12/02/89 شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (کتبی یا شفاهی) ب- در صورتی که دانشجوی دورة دکتری دارای یک مقاله کامل[1] پذیرش یا چاپ شده در یک مجلة علمی نمایه شدة معتبر با شرایط ذیل باشد، می‌تواند با تأیید استاد راهنما، متقاضی معافیت از ارزیابی جامع کتبی و شفاهی یا یکی از این دو (حسب مصوبات کلی گروه آموزشی مربوطه) گردد:
  • موضوع مقاله در گرایش تحصیلی دانشجو باشد.
  • نشانی دانشجو در مقاله، دانشگاه گیلان باشد.
  • علاوه بر اختصاص مقاله به فعالیت‌های پژوهشی دانشجو در دورة دکتری، تاریخ ارسال آن به مجله نیز باید در همین دوره باشد.
  • مقاله با همکاری حداقل یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان یا استاد راهنمای دانشجو در دانشگاه گیلان (و نه با همکاری دانشجویان دیگر) نگارش یافته باشد.
  • برای دانشجویان دانشکدة علوم انسانی، نشریات ISC با حداقل سطح B و برای دانشجویان سایر دانشکده‌ها، نشریات JCR با حداقل سطح Q3قابل قبول است.
مرجع بررسی شرایط فوق و کیفیت علمی مقاله در چارچوب مقررات دانشگاه، شورای گروه است. اگر شورای گروه مقالة دانشجو را به رغم تأیید اولیة استاد راهنما نپذیرد، لازم است موضوع عدم پذیرش مقاله، در شورای گروه تصویب، و به دانشجو اعلام گردد.  تبصرة 1: حداکثر زمان ارائة نامة پذیرش مقاله مربوط به بند (ب) یا شرکت در آزمون جامع طبق بند (الف)، پایان نیمسال چهارم است (آخرین مهلت دفاع از پایان‌نامه‌ها/رساله‌ها طبق تقویم آموزشی دانشگاه). توضیح: دانشجویی که یک بار در ارزیابی جامع مردود شود، با رعایت تبصرة 1می‌تواند از بند (ب) نیز استفاده کند. اما اگر دو بار در ارزیابی جامع مردود شود، امکان استفاده از بند ب را ندارد. دانشجویی که به دلیل حذف یا مرخصیِ با احتساب در سنوات تحصیلی و ... نتواند تا پایان نیمسال چهارم تحصیلی آزمون جامع را با موفقیت بگذراند، امکان استفاده از بند ب را ندارد.      تبصرة 2: استفاده از مقالة بند (ب) به معنی جایگزینی آن از مقالة مستخرج از رساله برای اخذ مجوز دفاع و فارغ‌التحصیلی دانشجو (در کسب نمرات مربوط در محاسبة نمرة رساله) نیست. تبصرة 3: ارزیابیِ جامع به شیوة بند الف با نمره، و ارزیابیِ جامع به شیوة بند ب به صورت «قبول/ مردود» در کارنامه درج می‌شود. 1- برای استفاده از بند ب، فقط یک مقالة کامل پژوهشی Original Research Article در نظر گرفته می‌شود. استفاده از چند مقالة غیرکامل (از قبیل: Short paper,Communication Letters) به عنوان جایگزین یک مقالة کامل علمی- پژوهشی معتبر برای معافیت از ارزیابی جامع مجاز نیست.
دسته بندی :
audiences

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

30 04 2024

کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی ارزیابی فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی منتشر شد.

کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی وزشی ارزیابی فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی، اثر تری هاوش و همکاران با ترجمه دکتر فرهاد رحمانی نیا استاد گروه فیزیولوژی ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان و الهام اکبرزاده و نیلوفر رضائی، دانش آموختگان دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه گیلان در 278 صفحه از سوی انتشارات طنین دانش منتشر شد. در میان رشته های متنوع علمی و حوزۀ علوم ورزشی نیز دانش فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی دستخوش تحولات اساسی شده و هم اکنون دنیایی از معارف در این رشتۀ علمی پیش روی علاقه مندان قرار گرفته است. کتاب حاضر یکی از تازه ترین آثاری است که در زمینۀ آموزش مهارت های مرتبط با امور اندازه گیری و ارزشیابی در آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی در سال 2016 توسط پژوهشگران ممتاز و نامداری در فیزیولوژی ورزش با تلفیق زمینه های نظری و کاربردی به رشتۀ تحریر در آمده است.                                                  روابط عمومی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی​​​​​​​

13 03 2024

پیام تبریک رئیس دانشکده

دکتر ارسلان دمیرچی، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان؛ در پیامـی آغاز سال نـو را تبریـک گفت. متن پیام به شـرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم   یا مقلب القلوب و الابصار             یا مدبر اللیل و النهار  یا محول الحول و الاحوال        حول حالنا احسن الحال بهار از زیباترین مواهب الهی است که انعکاس روح لطیف طبیعت را به بشر نوید می دهد و تازگی و لطافت را در ضمیر انسان زنده می کند و مژده دگرگونی، نوآوری و طراوت را به ارمغان می آورد تا با امید دوباره تغییر، به سوی بهترین ها در مسیر بالندگی و توسعه حرکت کنیم. و اینک تقارن آغاز بهار با ایام سراسر برکت و سعادت ماه رمضان، هنگامه ی شور و شعف و شکفتن؛ شکفتن خجسته ی گل‌های ملکوت در باغ بارور هستی، شیرینی درک نوروز باستانی را برایمان دو چندان کرده. بدینوسیله ضمن قدردانی از تلاش خالصانه و زحمات، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در سال گذشته، آغاز سال نو، فرارسیدن بهار طبیعت و عید باستانی نوروز را خدمت شما تبریک عرض نموده و برایتان سلامتی، سعادت، نیک بختی و روزگاری خوش در سال جدید از ایزد منان خواستارم.     دکتر ارسلان دمیرچی                                                                                    رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ​​​​​​​